یکی از راه های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است. ارسال یک ایمیل به جامعه ای از کاربران بصورت هدفمند جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سایت خود و تشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش، یک خبرنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل است، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به کاربران است.
بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد و مقرون بصرفه است. در این روش بازاریابی اینترنتی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند. همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور (Telemarketing) است و در نتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
معرفی محصولات و خدمات به تنهایی با ارسال یک ایمیل به صدها هزار نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی یکی از مناسب ترین روش تبلیغات در اینترنت است. تبلیغات آنلاین و اینترنتی می تواند بیش از هر آنچه که شما برای تبلیغات سرمایه گذاری کرده اید و یا تصور نموده اید ، سودآور و پر بازده باشد. میزان درصد بازگشت سرمایه از طریق ارسال ایمیل باعث شده است که کسب و کارها به سوی شیوه های جدید هدایت شوند که در این بین وجود ایمیل به تنهایی یکی از راه های اصلی بهره وری به شما می آید. وجود شرایط بهینه، بازار هدف فعال و به روز، میل به راه کارهای نوین و عدم جوابگویی روش های قدیمی، همگی باعث شده اند تا ارسال ایمیل تبلیغاتی به عنوان یک راه جدید بازاریابی به عموم افراد دارای کسب و کار و فعال در حوزه برندینگ معرفی شود. از طرفی هزینه های پایین، قابلیت ارسال لحظه ای، امکانات سامانه ارسال ایمیل انبوه، عدم وجود محدودیت های ارسال متن و تصویر و ….. همگی ارزش ارسال ایمیل بازاریابی که ایمیل مارکتینگ نامیده می شود را بالا برده است. بسیار از شرکت های به نام و اصولا تمام شرکت های آنلاین از ایمیل مارکتینگ به عنوان گسترش دهنده حوزه مشتریان خود یاد می کنند. با توجه به آنلاین بودن این رسانه اجتماعی احتمال دیده شدن مطالب و محتوا و قسمت های لینک دهی شده بسیار بالاتر از حالت های قدیمی است و وجود خدمات سامانه های ارسال ایمیل انبوه به ارسال کننده کمک می کند تا هر ارسال خود را ارزیابی کرده و بهبود ببخشد. برای استفاده از ایمیل در حوزه مارکتینگ می توان از وب میل های شخصی و یا وب میل های تحت دامنه تجاری استفاده نمود که هرکدام محدودیت مربوط به خود را دارند. استفاده ار سامانه ارسال ایمیل انبوه می تواند با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به خود بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.
استفاده از ایمیل مارکتینگ برای تمام افرادی که دارای سایت هستند و یا از طریق سایت های فروشگاهی اقدام به ایجاد کسب و کار نموده اند نیز بسیار پر بازده خواهد بود زیرا در همان لحظه که ایمیل دریافت شود پس دسترسی به نت موجود است. قراردهی یک لینک و یا معرفی نام سایت و برند می تواند باعث شود که در همان لحظه شخص بتواند با توجه به متن انتخابی و نوشته شده به سایت مراجعه کرده و چه بسا در همان زمان بتواند آورده مالی مناسبی داشته باشد. البته از میزان بادید های انجام شده بر روی سایت و تاثیر آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد. درحالی که این امتیاز در هیچ نوع تبلیغاتی وجود ندارد.
اگر شما هم برگزارکننده همایش، سمینار و کنفرانس هستید؛ تبلیغات همایش و تبلیغات کنفرانس باید خلاقانه و حرفهای طراحی شود و مهمتر از آن، توسط افرادی که مشتاق هستند در این رویدادها شرکت کنند دیده شود. در سالهای اخیر قدرت و توانایی فضای مجازی برای ارائه اطلاعات و تبلیغات به اثبات رسیده است و استفاده از امکانات آن به نسبت روشهای سنتی هزینه کمتری ایجاد میکند.
باتوجه به برگزاری همایش های ملی و بین المللی تمامی اعضای فعال در حوزه های مختلف اماده دریافت جدیدترین اخبار همایش های شما هستند. تمام این اعضاء از قشر فرهیخته، دانشجو، اساتید دانشگاه و مدیران هستند که اخبار همایشها و کنفرانسهای داخلی و بینالمللی را در حیطه کاری و تحصیلی خود دنبال میکنند. این افراد همان جامعه هدف تبلیغات شما هستند که به صورت موثر یکجا جمع شدهاند.
واضح است که هرچه تعداد مخاطبان یک تبلیغ بالاتر باشد، میزان موفقیت آن در جلب مشتری نیز بالاتر میرود. البته نقش محتوا و طراحی تبلیغ در جلب نظر مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است.
تبلیغات کنفرانس و همایش زمانی بازخورد خوبی خواهد داشت که شما سلیقه مخاطب رویداد خود را بشناسید و کانالهای ارتباطی با او را درست شناسایی کنید. این انتخاب درست به بیشتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد.
روشهای نوین پیشرفت در بازار کاری و شغلی و استفاده مناسب از امکانات مدرن - تبلیغات همایش یا کنفرانس شما باید دربردارنده آن چیزی باشد که قرار است مخاطب با شرکت در آن کسب کند.